Co nového přináší MailChimp.com? Pokročilou automatizaci e-mail marketingu

Před několika lety MailChimp přišel se základní funkcí autoresponderů. Po rozeslání několika milionů kampaní a více než 700 milionech e-mailů pomocí přišlo její vylepšení. Nejde ovšem o žádný „facelift”, nýbrž o celkovou změnu, jak k automatickým e-mailům MailChimp přistupuje. MailChimp má v současné době více než 92 000 uživatelů, kteří aktivně používají funkci automatizovaných e-mailingů. Využívají je k řadě technik, jako je generování leadů, vzdělávání zákazníků nebo upozornění, že zboží je opět skladem. Jednoduše – automatizace je dobrý nástroj, jak vydělat ještě více peněz a přinést čtenářům zajímavý obsah.

Proto přišel Mailchimp s novou úrovní automatizace. Byl kompletně předělán celý systém nastavení automatických kampaní, byla přidána možnost spravovat a řídit celé série e-mailingů podle nejrůznějších scénářů, nechybí ani funkce pokročilého nastavení času rozesílek (tzv. send-time management). Automatizace tak klientům přináší nové možnosti, jak pečovat o své zákazníky či odběratele.

Scénáře a workflow

K čemu tedy nyní mohou uživatelé využívat automatizaci e-mail marketingu? Mohou vytvořit uvítací e-mailingy, série vzdělávacích newsletterů, rozesílání narozeninových přání, upozornění atd. Zákazníci, kteří používají funkci eCommerce360, mohou pomocí automatizovaných e-mailingů například odměňovat své nejlepší zákazníky podle historie nákupů.

Pokročilý čas rozesílek

Jejich rozeslání si dokonce mohou uživatelé nastavit ihned, jakmile definovaná akce proběhne a adresát klikne na stanovený odkaz na webu. To umožnuje lidem, kteří používají MailChimp, poslat zákazníkům či odběratelům jednoduše a automaticky obsah, který je pro ně co nejvíce relevantní. Klienti si dokonce mohou nastavit vlastní „scénáře” a sledovat jejich výkon. Pomocí pokročilého nastavení rozesílek si dokonce mohou uživatelé MailChimpu určit, kdy během dne chtějí automatické kampaně rozeslat, popřípadě si vybrat mezi dvěma specifickými časy rozesílek. Variabilní možnosti rozesílek dávají jistotu, že adresáti newslettery obdrží v čase, kdy je to pro ně nejlepší. Respektive kdy je největší pravděpodobnost, že je budou číst.

Segmentace a škálovatelnost

Jak společnosti rostou, mění se potřeby marketingu a s tím i potřeby automatizace marketingu. Nyní si firmy a organizace mohou v MailChimpu nastavit vlastní pravidla pro automatizaci e-mail marketingu a segmentaci. Lze si vytvořit vlastní scénáře podle pravidel pro triggered e-maily na základě segmentace dat a podle počtu kroků v jednotlivých sériích. Klienti MailChimpu mohou dokonce automatizovanými e-mailingy cílit na vybrané lokality nebo konkrétní nákupy.

Reportování

Sekce s automatizací poskytuje jednoduché a přehledné rozhraní pro správu všech e-mailingů. Celý proces automatizovaných kampaní si uživatel může prohlédnout ve vizualizaci, díky čemuž získá dobrý přehled, co a kdy se bude posílat. Technologie „Drag and Drop” umožňuje snadnou správu, řazení a časování automatických kampaní. Uživatelé mohou rovněž sledovat výkon jednotlivých automatických e-mailingů či celých automatických kampaní.

Závěr

MailChimp, který před časem uvedl svůj propracovaný wysiwyg editor šablon s „drag and drop“ moduly, tak přichází s dalším velmi užitečným nástrojem pro e-mail marketing. Uživatelé nyní nemusí kódovat šablony, díky čemuž ušetří značné finanční prostředky i čas. Mohou rovněž využít nástroje pro automatizaci e-mail marketingu a při správném využití zákazníkům a čtenářům přinést novou přidanou hodnotu.

Vladislav Bureš

Autor pracuje jako copywriter v OgilvyOne a je také externím lektorem e-mail marketingu v H1.



20. Říjen 2014

Štítky:  ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT