Čistá data pomáhají naplnit cíle kampaně

Kvalita kontaktních dat je zásadní pro všechny druhy direct marketingových aktivit. Marketéři jsou mistry ve vytváření chytlavých a vhodně zacílených kampaní, pokud ovšem tyto kampaně nezasáhnou zamýšleného příjemce, je veškeré jejich úsilí zbytečné.

Vrácené zásilky nebo nedoručené e-maily nejen že signalizují promarněnou příležitost, ale v konečném důsledku také snižují ROI a response rate kampaně.

Většina marketérů při rozesílání direct mailů či e-mailingů očekává určitou míru odpovědí. K tomu, aby tato jejich očekávání byla naplněna, je nutné věnovat pozornost datům, se kterými pracují.

Nejjednodušším způsobem, jak ověřit kvalitu dat, je přezkoumat procento vrácených mailů z předchozí kampaně. Udělejte si trochu času, zkontrolujte podíl nedoručených e-mailů a spočítejte vrácené direct mailové zásilky.

Nejen, že díky tomu zjistíte, které kontakty nejsou aktuální, ale také budete schopni správně změřit skutečnou response rate, a tak vhodně nastavit očekávané výsledky pro současné i budoucí kampaně.

Užitečné je také kontrolovat databázi před rozesílkou verifikačními nástroji – tím odstraníte neplatná data a zabráníte tak zbytečnému plýtvání prostředky a snižování ROI. I když vaši databázi pravidelně aktualizujete, ověření dat před rozesláním kampaně vám pomůže k dosažení ještě lepších výsledků.

Udělejte si čas, prozkoumejte svá data a pokuste se v nich odhalit trendy: dostávají se do databáze nerelevantní data z jednoho zdroje, tedy například z konkrétního call centra nebo webové stránky? Setkáváte se pravidelně s určitým druhem chyb, jako třeba se špatným formátováním e-mailových adres nebo chybějícím PSČ?

Kladení těchto otázek vás navede k řešení konkrétních problémů ve spolupráci s IT specialisty a poskytovateli dat, kteří pomohou zajistit prevenci chybných údajů ve vašich marketingových databázích.


Zdroj: dmnews.com



25. Březen 2010

Štítky:  , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT