Chyťte Polo v interaktivní kampani nizozemského Volkswagenu

Interaktivní kampaň automobilky Volkswagen v Nizozemsku nabídla možnost zastavit si na ulici soutěžní VW Polo a po ujetí největšího počtu kilometrů jej zdarma získat.

Get the Polo


Zadání

Volkswagen uváděl v loňském roce na nizozemský trh novou generaci modelu Polo a při té příležitosti chtěl dát lidem možnost blíže poznat tento vůz, a to nekonvenčním způsobem.


Řešení

Agentura Achtung! vytvořila kampaň, která zajistila, že lidé ochotně absolvovali testovací jízdy s novým vozem a dokonce se o něj přetahovali.

Jeden kus VW Polo se stal na 8 dní veřejným majetkem, který mohl použít kdokoli, kdo si vůz zastavil.

Zastavení auta mělo ještě jeden podstatný rozměr: od chvíle, kdy řidič usedl za volant, se mu začaly počítat ujeté kilometry. Kdo dokázal v průběhu kampaně ujet nejvyšší počet kilometrů bez toho, aby byl zastaven někým jiným, získal Polo zdarma.

V soutěžním voze byly nainstalovány kamery a dění v autě a kolem něj bylo 12 hodin denně živě přenášeno na web kampaně. Trasa Pola byla každý den oznamována také v rádiích. Návštěvníci webu mohli zadáním svého PSČ nasměrovat další cestu Pola právě do jejich města.

Kampaň byla spuštěna sérií krátkých TV spotů, hlavní část se pak odehrávala na jejím webu a v sociálních sítích. Například v nizozemské síti Hyves.nl si uživatelé mohli krást navzájem Polo ze svých profilů a soutěžit o to, kdo jej udrží nejdéle. Do honu na Polo se zapojili také významní blogeři, kteří pak o kampani natáčeli videa a psali články


Výsledek

Během osmi dnů se stihlo Polem projet 175 lidí, kteří ujeli více než 2 500 kilometrů. Uživatelé na webu zadali PSČ každého města v Nizozemsku.

Stránka kampaně za tuto dobu zaznamenala 240 tisíc unikátních návštěvníků, dalších téměř 120 tisíc lidí se o kampani dočetlo na jiných webech.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT