Chyťte chlápka s netbookem v kampani britského Vodafonu

Do interaktivní kampaně Vodafonu se v Británii zapojily desítky tisíc lidí. Úkolem totiž bylo najít tajemného muže a získat tak netbook Dell.

LiveGuy


Zadání

Mobilní operátor Vodafone na konci minulého roku uváděl na britský trh netbook Dell Inspiron Mini 9, který má jako první zařízení tohoto typu vestavěné připojení k mobilnímu internetu.

Úkolem kampaně bylo tuto skutečnost náležitě odpropagovat.


Řešení

Tým agentury Dare přišel s nápadem, jak demonstrovat mobilitu netbooku a jeho připojení k internetu: vytvořili postavu pojmenovanou LiveGuy (Vodafone pro své on-line služby používá značku Live). Ten cestoval po Velké Británii a na internetu zveřejňoval útržky informací, na jejichž základě jej mohli lidé nalézt a vyhrát tak netbook Dell Inspiron Mini 9.

LiveGuy procestoval během 12 dní jedenáct britských měst a během celé cesty umisťoval prostřednictvím netbooku a jeho zabudovaného mobilního připojení na různá místa na internetu vodítka ke svému nalezení.

Vodítka byla přidávána na Facebooku, Twitteru, YouTube, Picase a především na stránku findliveguy.com, která všechny informace shromažďovala a navíc obsahovala mapu, na níž se průběžně objevovala aktuální poloha LiveGuye.

Vodafone v kampani využil také pilota Formule 1 Lewise Hamiltona: na YouTube bylo umístěno video, na kterém mu novináři pokládají otázky, když v tom si všimnou, že kolem prochází LiveGuy, přestanou věnovat Hamiltonovi pozornost a běží k reklamní postavičce Vodafonu.



Výsledek

Do hledání LiveGuye se zapojilo 50 tisíc lidí a dalších téměř 20 milionů zasáhla kampaň prostřednictvím médií, která o ní referovala.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT