Blíží se uzávěrka přihlášek do ADC Creative Awards 2017

Přihlásit se je možné ve standardním termínu do 28. 2. 2017, případně za zvýšený poplatek v prodlouženém termínu do 15. 3. 2017. O soutěži jsme mluvili s Kateřinou Hobrlandovou a Zuzanou Kubisovou z ADC.

Direkt: Můžete přiblížit letošní soutěž a její porotu?

Kateřina Hobrlandová: Už asi osm let máme mezinárodní porotu. V kmenové porotě jsou zastoupeni zahraniční porotci, které propojujeme s odbornými porotami složených z lokálních zástupců. Jedná se o poroty rozdělené podle kategorií věnující se převážně oblasti Advertising, Digital a Design.

Předsedou poroty je letos poprvé žena – Britta Poetzsch z Německa, která nyní působí v hamburské agentuře Track, kam přestoupila z pozice globální kreativní ředitelky agentury Ogilvy & Mather. Zkušenosti má i z agentury Serviceplan či McCann Erickson, kde byla jako kreativní ředitelka zodpovědná za všechny německé pobočky.

Direkt: Co vlastní soutěž a její kategorie?

Kateřina Hobrlandová: Přihlášené práce jsou posuzovány ve všech odvětvích. Soutěž má kategorie Print, Outdoor, TV/Film, Radio, Direct Marketing, Digital a Best Use of Media Media, Branded Content, Design, Craft, Innovation, Integrated a Online Campaign.

Pro klienta jsou důležité nejen kreativní myšlenky, ale i jejich nadstandardní exekuce. Toto hledisko je na prvním místě u prací přihlášených do jedné z nejmladších kategorií soutěže s názvem “Craft”. Zde je hodnocena výjimečná exekuce třeba ve filmu, ilustraci, ve fotografii, v retuších, typografii, copywritingu nebo UX.

Direkt: Je zde i kategorie věnovaná mailingu?

Kateřina Hobrlandová: Ano, kategorie Direct Marketing se dělí do více podkategorií. Mailng/Giveaways, Point of Sales, On-line a Promotional. Všeobecně do těchto podkategorií mohou účastníci přihlásit originální mailingy a dárkové předměty, zajímavé aktivity a média oslovující zákazníka přímo v místě prodeje, ale i on-line. Nezapomněli jsme ani na různé promo akce, slevy, vzorky nebo promo videa. Důležité je, aby použití bylo kreativní a něčím výjimečné. Práce mířené do Direct Marketingu, které mají navíc nadstandardní zpracování je samozřejmě možné dopřihlásit i do kategorie Design nebo Craft.

Direkt: Kolik je letos účastníků?

Kateřina Hobrlandová: Přihlášky letos teprve čekají na výsledek. Loni bylo přes padesát přihlašovatelů. V poslední době počet přihlašovatelů roste. Baví nás, že o nás vědí i menší subjekty, a že se nebojí.

Direkt: Kolik stojí účast a kde proběhne vyhlášení oceněných?

Kateřina Hobrlandová: Cena je pro všechny stejná, a jsou to čtyři tisíce korun za jednu přihlášku. Kampaně jsou zpoplatněné dvojnásobně. Výsledky se budou vyhlašovat 6. dubna v Roxy a o patro výše – v galerii NOD proběhne zároveň druhý ročník doprovodné konference s názvem From Zero to Hero. Porota zasedá celé 3 dny těsně před vyhlášením

Direkt: Jak je koncipována kampaň na podporu soutěže?

Zuzana Kubisová: Připravit kampaň pro ADC Creative Awards je pro kreativce jako tvorba vánoční kampaně. Téma je každý rok stejné, ale je potřebné se na to podívat jinak. Název letošní kampaně je Creative Head Hunt of the Year a stojí na osobnostech kreativní scény, které byly v minulosti již oceněné. Jsou to hlavy vyvážené drahocenným kovem, a to doslova. Myslím, že ve vizuálech je to zcela zřejmé. Jako členové ADC mají nárok vyzývat ostatní na souboj a mají také právo být veřejně hrdí na svoje členství mezi elitou. Každá získaná trofej Creative Awards v podobě bronzové, stříbrné nebo zlaté hlavy je vstupenkou do klubu ADC.

Chtěli bychom motivovat všechny přihlašovatele, agentury, produkce, studia i klienty, tedy všechny odvážné, aby do této kreativní konfrontace šli. Odvážným a výjimečně kreativním štěstí přeje.

Na tvorbě kampaně se podílí osmihlavý tvůrčí tým. Velké díky patří i našemu partnerovi Make Up Institutu, který nám poskytl nejen prostor na samotnou kreativní produkci, ale hlavně celý tým maskérek, které se zasloužili o požadovaný nablýskaný efekt. Na place jsme si všichni užili spoustu zábavy.

V celé kampani, která vyvrcholí na galavečeru, pak postupně představíme 12 kreativních hlav v akci. Doufáme, že každý tam najde tu svou, spřízněnou.

Jakub Oth, David Daniel



21. Únor 2017

Štítky:  , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT