Audi v kampani složilo svým zákazníkům „melodii jejich života“

Audi potřebovalo přesvědčit zákazníky, aby aktualizovali a doplnili svá data, a tak jim ukázalo, že jejich údajů dokáže využít i jinak, než jen k zasílání obchodních nabídek.

Composing Your Life

Zadavatel: Audi
Agentura: CP Proximity
Země: Španělsko
Rok: 2009

Zadání

Automobilka Audi chtěla aktualizovat svou zákaznickou databázi a získat nové e-mailové adresy s cílem zefektivnit své marketingové aktivity. V dnešní době jsou ovšem zákazníci doslova zavalováni množstvím dotazníků a formulářů, zjišťujících jejich osobní data, a celková ochota je vyplňovat proto stále klesá.

Úkolem kampaně tedy bylo přesvědčit zákazníky, že poskytnutí jejich aktuálních dat automobilce může mít své výhody.


Řešení

Jednotlivým klientům byl rozesílán direct mail, který jim měl dokázat, že vyplňování dotazníků a poskytování osobních dat pro ně může být přínosné.

Z jejich dat, jež společnosti v minulosti poskytli (např. koníčky, bydliště, věk nebo model jejich Audi), byla totiž každému z nich vytvořena speciální personalizovaná melodie. Data byla převedena do proměnných, kterým byly poté přiřazovány jednotlivé tóny – jejich kombinací pak vznikla finální skladba, „popisující“ život každého zákazníka. Melodie byla zároveň převedena do originální vizuální podoby.

Zásilka měla podobu narozeninového přání (byla tedy rozesílána průběžně podle data narození zákazníků) a obsahovala dopis s odkazem na webové stránky, kde si mohl každý poslechnout svou unikátní personalizovanou melodii a následně se ji stáhnout, nebo sdílet například na Facebooku.

Zároveň bylo k dopisu přiloženo prázdné CD, určené pro vypálení stáhnuté melodie. Těm klientům, na které mělo Audi k dispozici e-mailovou adresu, byla melodie zaslána přímo e-mailem.

Podívejte se na video ke kampani:



Výsledek

Direct mail byl zaslán 200 tisícům klientů, 76 tisíc (38 %) z nich společnosti Audi poskytlo svá aktualizovaná osobní data a podařilo se získat 15 540 nových e-mailových adres (21 % z nich bylo od klientů, kteří svou adresu dříve poskytovat nechtěli).

85 % příjemců si stáhlo svou „osobní melodii“, 27 % z nich ji dále sdílelo na Facebooku.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT