Aplikace pro iPhone učila zodpovědnému řízení v australské osvětové kampani

Australská vládní organizace VicRoads realizovala interaktivní vzdělávací kampaň zaměřenou na mladé řidiče, ve které využila populárního telefonu Apple iPhone.

VicRoads: CityGT


Zadání

Organizace VicRoads spadá pod australské ministerstvo cest a přístavů a do její působnosti spadají mimo jiné vzdělávací akce pro řidiče.

Na podzim loňského roku se VicRoads zaměřila na problém telefonování za volantem, které je rozšířeno zejména mezi mladými řidiči – v průzkumu VicRoads se jich k telefonování za jízdy přiznalo 80 %.

Tradiční způsoby komunikace cílovou skupinu příliš nezasahovaly, organizace se proto rozhodla pro inovativní kampaň určenou primárně pro mladé lidi.


Řešení

Agentura JWT Melbourne vyvinula hru CityGT určenou pro iPhone. Hra neobsahovala žádný branding, aby neodradila mladé lidi tím, že půjde o něco „vzdělávacího a nudného“.

Na náměstí v Melbourne byla instalována velkoplošná obrazovka a WiFi hotspot. Majitel iPhonu si tak přímo na náměstí mohl stáhnout hru do telefonu a po jejím spuštění se bezdrátově připojit k velkoplošné obrazovce. Telefon pak sloužil jako volant a jeho natáčením člověk ovládal auto na obrazovce.

Během hry pak začal hráči telefon vyzvánět, a pokud hovor přijal, ozvalo se ve sluchátku:

„Ahoj, víš, opravdu bys neměl držet telefon v ruce při řízení auta. Máš čtyřikrát větší pravděpodobnost nehody a můžeš vážně ublížit sobě, nebo někomu jinému. Tuto iniciativu pro bezpečné řešení ti přináší VicRoads.“

Auto na obrazovce nabouralo a objevilo se obligátní sdělení: Game Over.


Výsledek

O kampani referovala všechna velká média, od zpravodajských televizí, přes deníky, po tisíce blogů a sociální sítě.

Hra patřila v době kampaně mezi 3 nejstahovanější aplikace v App Store.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT