Americká pošta využila k propagaci užitečnou augmented reality aplikaci

Ačkoli většina aplikací s rozšířenou realitou zatím slouží spíše pro zábavu nebo prezentaci možností této technologie, již se objevují nanejvýš praktické způsoby jejího využití. S jedním takovým přišla společnost US Postal Service.

Virtual Box Simulator

Zadavatel: US Postal Service
Agentura: AKQA Washington
Země: USA
Rok: 2009

Zadání

Americký poštovní operátor United States Postal Service (USPS) nabízí velmi snadno použitelnou službu nazvanou Priority Mail Flat Rate.

Jednoduchost spočívá v tom, že odesílatel si jen vybere jednu z krabic určených USPS pro tuto službu (USPS poskytuje krabice zdarma) a zaplatí za její odeslání pevnou cenu, bez ohledu na obsah zásilky, její hmotnost, nebo dokonce místo určení. Pošta také garantovala doručení kamkoli během 7 – 10 dní.

USPS chtěla tento svůj produkt inovativním způsobem propagovat a zároveň ještě více usnadnit jeho používání.


Řešení

Jelikož služba sama o sobě byla již tak jednoduchá, že stačilo vybrat krabici a vše ostatní bylo dané, rozhodla se USPS maximálně zjednodušit i tento krok. A to s využitím moderního nástroje: augmented reality.

Uživatel si prostřednictvím webu PriorityMail.com jednoduše vytiskl obrázek s logem společnosti, namířil na něj svou webkameru a spustil aplikaci Virtual Box Simulator.

Na monitoru se objevil trojrozměrný obrázek jedné z krabic určených pro Priority Mail Flat Rate promítaný na místo, kde se v reálném světě nacházelo na papíře vytištěné logo. Pak stačilo „do krabice“ vložit předmět, který chtěl uživatel odeslat a najít odpovídající velikost krabice. Bez měření, bez počítání, maximálně jednoduchou a zábavnou formou. Zvolenou krabici (či krabice) pak bylo možné si jednoduše nechat zdarma zaslat.

Podívejte se na video zachycující fungování aplikace, nebo si ji sami vyzkoušejte:



Výsledek

Krátce po spuštění aplikace uživatelé vyzkoušeli napasovat do krabic 47 tisíc zásilek. Díky své unikátnosti a užitečnosti aplikace pronikla do médií (od Wall Street Journal po časopis Creativity) a na blogy věnující se moderním technologiím.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT