Aktuální trendy v search engine marketingu

Search engine marketing je odvětví, v němž se letos jen v USA protočí více než 16 miliard dolarů. Pro marketéry představuje příležitost, jak oslovit zákazníky právě ve chvíli, kdy hledají informace o konkrétním produktu či službě. Avšak ačkoli marketing ve vyhledávačích představuje atraktivní nástroj ke zvýšení prodejů, zároveň je dynamicky se rozvíjející oblastí a vyžaduje pravidelné sledování aktuálních trendů a osvojování nových strategií.

Jaké trendy lze tedy v současnosti pozorovat na poli search engine marketingu? Mezi nejvýznamnější patří tyto čtyři:


1. On-line vyhledávání ovlivňuje off-line prodej

Agentura Forrester Research na základě svých výzkumů odhaduje, že maloobchodní prodeje ovlivněné internetem měly v roce 2009 hodnotu přibližně 917 miliard dolarů.

Přímo na internetu přitom zákazníci nakoupili zboží za „pouhých“ 155 miliard dolarů. Obchodníci proto musejí brát v potaz vliv on-line vyhledávání na prodej v kamenných obchodech.


2. Diverzifikace má smysl

Ačkoli má Google největší podíl na příjmech z placeného vyhledávání, vyhledávač Bing od Microsoftu dosáhl v poslední době znatelných pokroků. Uživatelé vyhledávačů Bing a Yahoo se navíc liší od cílové skupiny, která se nachází na Googlu, a pro některá odvětví mohou představovat vhodnější publikum.

Nedávná studie WebVisible ukazuje, že CTR malých podniků inzerujících na Bingu vzrostla v průběhu roku 2009 o 109 %, na Yahoo pak dokonce o 123 %. Na Googlu oproti tomu zaznamenaly nárůst o pouhých 32 %.


3. Roste význam lokálního a mobilního vyhledávání

V souvislosti s nárůstem popularity smartphonů došlo k výrazné proměně spotřebitelských návyků. Zkušenost s on-line vyhledáváním se posunula za hranice počítačů směrem k novým, technologicky vyspělým mobilním telefonům. Marketéři proto musejí tuto skutečnost zohlednit a upravit podle ní svou marketingovou strategii. Mobilní verze landing page je nutným minimem.

Pro společnosti, jejichž zákazníci se nacházejí v jednom určitém regionu nebo mají specifické geografické nároky, je zcela zásadní být k nalezení v lokálních výsledcích vyhledávání, na mapách a v dalších lokálně orientovaných službách. Díky segmentaci potenciálních zákazníků prostřednictvím geotargetingu a reklamy v placeném vyhledávání je možné zaměřit se na tu správnou cílovou skupinu.


4. Kombinace placeného vyhledávání a SEO zvyšuje výkonnost SEM

Několik studií z poslední doby ukazuje, že míry prokliku, míry konverze i celkové příjmy rostou při kombinaci placeného přirozeného vyhledávání. Zatímco mnoho podniků předpokládá, že jakmile díky kvalitnímu SEO dosahují prvních příček v přirozeném vyhledávání, není již potřeba investovat do vyhledávání placeného, firmy, kladoucí důraz na kombinaci obou variant, dosahují výrazně lepších výsledků.


Zdroj: toprankblog.com



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT