Integrovaná kampaň omlazovací kosmetiky prezentovala humorné „vedlejší účinky“

Kanadská značka Reversa postavila svou rozsáhlou integrovanou kampaň na varování před vedlejšími účinky svých kosmetických produktů. Ovšem jednalo se o více než žádoucí průvodní jevy užívání této kosmetiky. Činila totiž starší ženy velmi atraktivní pro mladší muže.

See More Side Effects


Reversa je kanadská značka kosmetiky specializující se na omlazující přípravky pro ženy. Před třemi lety se rozhodla realizovat rozsáhlou marketingovou kampaň, která se bude lišit od běžných „kosmetických“ reklam.

V kampani tak byly zcela vynechány bílé pláště a kosmetické laboratoře, namísto toho se soustředila na skutečné efekty používání přípravků Reversa podané s nadsázkou a humorem.

Off-line část integrované kampaně zahrnovala především tiskové inzeráty v časopisech pro ženy a pohlednice distribuované do kosmetických salónů, dermatologům a novinářům zabývajícím se módou a životním stylem.

Odvážný vizuál (off-line i on-line části) kampaně byl tvořen elegantní zralou ženou a atraktivním mladým mužem, který vedle ní ležel nahý na pohovce. Všechny tiskové materiály obsahovaly webovou adresu microsite kampaně.

Podstatný byl v tomto kontextu claim kampaně, který upozorňoval, že používání kosmetiky Reversa může mít „vedlejší účinky“. Mezi ně patří v první řadě zvýšený zájem mladších mužů.

On-line část tvořily jednak bannery na webech pro ženy, ale také některé další prvky internetové komunikace.

Bannery byly interaktivní – vyzývaly návštěvníka (nebo častěji návštěvnici) stránek k přesunutí dózy s kosmetikou Reversa ze strany „before“ na stranu „after“. Na jednom z bannerů například seděla uprostřed pohovky žena středního věku a jak se dóza pohybovala ke straně „po použití“, k ženě přibývali mladí muži svlečení do půl těla. Nakonec se objeví text: „Podívejte se na další vedlejší účinky“ a banner samozřejmě směřuje na microsite kampaně. Banner si můžete sami vyzkoušet zde.

Na YouTube byla umístěna dvojsmyslná videa rovněž lákající divačky ke zhlédnutí dalších „vedlejších efektů“ kosmetiky Reversa. Příběhy mladších mužů, které svedla starší žena, se objevovaly na lifestylových portálech, vždy s odkazem na microsite kampaně.

Zajímavým způsobem byl využit aukční portál eBay, kde se objevila nabídka speciálního balíčku kosmetiky Reversa. Ten zahrnoval kromě výrobků Reversa bonus v podobě víkendu stráveného s kamarádkou v lázních ve společnosti pohledného mladého muže. Tento balíček byl vydražen za necelé dva tisíce dolarů. Předtím si však odkaz na aukci přeposlaly tisíce žen.

Při vstupu na microsite se návštěvnice ocitly v obývacím pokoji ženy známé z ostatních součástí kampaně. Tady mohly zvolit jeden z produktů značky Reversa, seznámit se s jeho účinky a pochopitelně také s „vedlejšími efekty“. Stránka obsahovala 12 videí, odehrávajících se ve stejném duchu, jako celá kampaň.

Kromě podrobného představení všech výrobků nabízely také možnost jejich zakoupení.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT